Polecany post

Ośrodek Karta

Pracownia Otwierania Kultury na zlecenie Ośrodka KARTA przebudowuje serwis edukacyjny "Uczyć się z historii. Doświadczenie totalitar...

Podręcznik polsko-niemiecki. przebieg seminarium

Barbara Czepik

Słów kilka o przebiegu


4 kwietnia 2014 w siedzibie WCIES na ul. Starej 4, odbyło się seminarium: Wspólny polsko-niemiecki podręcznik do historii, podręcznikiem dialogu i porozumienia, zorganizowane przez WCIES przy współpracy z Polską Fundacją im. R. Schumana, Fundacją Konrada Adenauera w Polsce i Georg-Eckert-Institut w Braunschweig .
Uczestników seminarium powitał, dyrektor Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy pan Mirosław Sielatycki, który uczestniczył w pracach komisji podręcznikowej.
Sekretarz Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej, pan Thomas Strobel przedstawił: historię Polsko-Niemieckiego dialogu podręcznikowego, zaprezentował ideę, genezę
i strukturę polsko-niemieckiego podręcznika do historii.
Prof. dr hab. Igor Kąkolewski z Centrum Badań Historycznych PAN, uczestnik prac wspólnej komisji podręcznikowej, przedstawił etapy pracy, aktualny stan projektu i dalsze plany pracy nad wspólnym polsko-niemieckim podręcznikiem do historii.
Przedstawiciel wydawcy, pan Andrzej Dusiewicz, przedstawił uczestnikom seminarium informację
na temat  przygotowanych materiałów, przedstawił layout i główne elementy podręcznika.
W dalszej części seminarium nauczyciele pracowali nad przykładowymi, roboczymi rozdziałami podręcznika. Przedstawili merytoryczne, bardzo konkretne wskazówki dla autorów
i wydawcy. Dyskusja i owocne warsztaty w drugiej części seminarium, świadczą o zaangażowaniu nauczycieli i chęci zastosowania w nauczaniu historii nowoczesnego podręcznika. Cenne uwagi uczestników seminarium,  są wkładem w wieloletni dialog podręcznikowy, którego  celem jest wyjście poza utarte podręcznikowe schematy i zaproponowanie młodzieży szkolnej innego niż zazwyczaj spojrzenia na Europę i zdarzenia ją kształtujące. Warsztaty zgodnie z założeniem stały się dobrą okazją, żeby przetestować przykładowe rozdziały z podręcznika. Uwagi i wskazówki uczestników seminarium zostały naniesione na robocze materiały wydawcy. Ocena nowej koncepcji podręcznika oraz merytoryczne uwagi, zostaną przedstawione i uwzględnione w dalszych pracach wspólnej, Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej w Berlinie.

galeria zdjęć



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz