05.12. 2016 warsztatami Jacy jesteśmy w oczach innych, w pałacu pod Blachą,zakończył się kurs doskonalący: Daleki- Bliski Wschód. Warsztaty dla nauczycieli o tym, jak uczyć o wielokulturowości, inności i akceptacji.
W I części spotkania,nauczyciele mieli okazję obejrzeć odnowione wnętrza pałacu pod Blachą oraz posłuchać opowieści Sławomira Kosima z Zamku Królewskiego, o niezwykłej postaci Księcia Józefa Poniatowskiego.
W II części odbyły się warsztaty,poprowadzone przez Agnieszkę Jędrzejewską – Kurek i Lizę Sherza .
Dla najwytrwalszych uczestników kursu ze 100 % frekwencją, Zamek ufundował nagrody książkowe.
Na ręce Przemysława Mrozowskiego, Dyrektora Zamku Królewskiego oraz Pawła Tyszki, Kierownika Działu Oświatowego i Agnieszki Jędrzejewskiej – Kurek z Działu Oświatowego Zamku składamy serdeczne podziękowania za kolejny rok, efektywnej współpracy dla wspólnego doskonalenia warszawskich nauczycieli.
fot. Roman Szlązak |
fot. Roman Szlązak |
fot. Roman Szlązak |
fot. Roman Szlązak |
10 października 2016, odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kursu doskonalącego: „Daleki- Bliski Wschód” czyli jak uczyć o wielokulturowości, inności i akceptacji , przygotowanego przez Zamek Królewski w Warszawie – Muzeum Rezydencja Królów i Rzeczypospolitej w Warszawie i Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Uczestnicy kursu poznają niezwykłą historię i nieznane zbiory pałacu Pod Blachą. Program kursu przewiduje 5 spotkań z kulturą i sztuką Orientu. Eksperci przybliżą uczestnikom dziedzictwo cywilizacyjne Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Obejrzymy wystawę kobierców wschodnich z kolekcji Teresy Sahakian. Przyjrzymy się sylwetkom znanych arystokratów, polityków i artystów, związanych z pałacem Pod Blachą, niezwykłym miejscem w historii Warszawy. Dowiemy się jak Muzeum może pomóc w szkolnej edukacji? Podczas pierwszego spotkania nauczyciele wysłuchali George Yacouba, który mówił o sztuce kaligrafii jako niezwykłej gałęzi sztuki, jednej z największych w świecie arabskim. Joanna Nowak kustosz Zamku pokazała podróż jako naukę tolerancji… na przykładzie historii wybitnych Polaków „przywłaszczonych i hołubionych” przez wschodnie kraje.
fot. Barbara Czepik |
fot. Barbara Czepik |
fot. Barbara Czepik |
fot. Barbara Czepik |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz