Zaproszenie od naszej koleżanki z Legionowa:
"Szanowni Państwo,
w imieniu moich uczniów, którzy biorą udział w programie ZWOLNIENI Z TEORII, zapraszam Państwa podopiecznych do udziału w debacie dotyczącej roli mediacji w rozwiązywaniu konfliktów.
Jest to autorski projekt pięciorga uczniów z klas 2 LO. Samodzielnie przygotowali wszystko, włącznie z otrzymaniem patronatu Ministerstwa Sprawiedliwości. Sama jestem pod wrażeniem ich niezależności i rozmachu działania. Obecność rówieśników z innych szkół na debacie będzie dla nich nagrodą i dowodem na to, że warto się angażować w działania pozaszkolne.
W załączeniu przesyłam informacje zawierające szczegóły.
Pozdrawiam, Beata Narel
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2
ul. Królowej Jadwigi 11
05-120 Legionowo"
w imieniu moich uczniów, którzy biorą udział w programie ZWOLNIENI Z TEORII, zapraszam Państwa podopiecznych do udziału w debacie dotyczącej roli mediacji w rozwiązywaniu konfliktów.
Jest to autorski projekt pięciorga uczniów z klas 2 LO. Samodzielnie przygotowali wszystko, włącznie z otrzymaniem patronatu Ministerstwa Sprawiedliwości. Sama jestem pod wrażeniem ich niezależności i rozmachu działania. Obecność rówieśników z innych szkół na debacie będzie dla nich nagrodą i dowodem na to, że warto się angażować w działania pozaszkolne.
W załączeniu przesyłam informacje zawierające szczegóły.
Pozdrawiam, Beata Narel
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2
ul. Królowej Jadwigi 11
05-120 Legionowo"
zaproszenie na debatę
program debaty
Zapraszamy w styczniu!
11 – 12 stycznia 2017
środa, czwartek, godz. 15.30 – 18.30
Sztuka XX i XXI wieku: komentarz do rzeczywistości czy ucieczka do „wieży z kości słoniowej” ,
w MNW w ramach kursu doskonalącego:
w MNW w ramach kursu doskonalącego:
Inspiracje artystyczne czyli jak przygotować interdyscyplinarne lekcje wykorzystując zasoby MNW, przygotowanego przez doradców metodycznych WCIES i Dział Edukacji MNW.
Warsztaty będą poświęcone sztuce współczesnej. Jest to próba odpowiedzi na pytanie, czy sztuka współczesna stara się w jakiś sposób oceniać i wpływać na społeczeństwo, czy też ucieka w świat estetycznych i osobistych doznań.
Naszymi przewodnikami po sztuce XX i XXI wieku będą Bożena Pysiewicz, Przemysław Głowacki MNW
Na stronie poświęconej Inspiracjom ... aktualne omówienie i galeria zdjęć Zapraszamy!
18 stycznia, środa g. 15:30 - 18:30 WCIES
kolejne spotkanie w ramach kursu Od gry planszowej do komputerowej. Grywalizacja edukacji historycznej.
Drugie zajęcia poświęcone grom komputerowym. Prowadzenie Marcin Siekański
19 stycznia, g. 13.30 -15.30 – zbiórka przy Muzeum Więzienia Pawiak o g. 13.20.
Cele kursu:
• dostarczenie nauczycielom pozapodręcznikowej wiedzy na temat miejsc pamięci, które są szczególnie ważne dla polskiej narracji historycznej;
• pogłębienie wiedzy o Polkach i Polakach, związanych z ruchem oporu w czasie II wojny światowej;
• rozwinięcie umiejętności prowadzenia edukacji o miejscach szczególnie ważnych
dla kształtowania tożsamości zbiorowej;
• pogłębienie refleksji nad koniecznością okazywania szacunku i empatii drugiemu człowiekowi;
• uświadomienie konsekwencji poglądów ksenofobicznych, rasistowskich
i nacjonalistycznych oraz braku poszanowania praw człowieka.
Na początku seminarium nauczyciele wysłuchają prelekcji: „Nie tylko śmierć - Pawiak w czasach okupacyjnego terroru”. Następnie zwiedzimy Muzeum Więzienia Pawiak.
*Uwaga.
Nauczyciele, którzy wezmą udział w całym cyklu zajęć, otrzymają zaświadczenia o ukończeniu 40 godzinnej formy doskonalenia zawodowego, jak również ciekawe publikacje i materiały edukacyjne.
fot. Barbara Czepik |
W ramach kursu odbędzie się 10 seminariów w różnych miejscach pamięci nie tylko w Warszawie a także w Treblince i Palmirach.
fot. Barbara Czepik |
W ramach kursu pragniemy dostarczyć nauczycielom pozapodręcznikowej wiedzy na temat miejsc pamięci, które są szczególnie ważne dla polskiej narracji historycznej, pogłębić wiedzę nauczycieli o Polkach i Polakach, związanych z ruchem oporu w czasie II wojny światowej, rozwinąć umiejętności prowadzenia edukacji o miejscach szczególnie ważnych dla kształtowania tożsamości zbiorowej. Naszymi przewodnikami są najlepsi eksperci pracownicy zwiedzanych ekspozycji.
fot. Barbara Czepik |
Tym razem naszym ekspertem była Pani Joanna GIERCZYŃSKA. Historyk, muzealnik; absolwentka studiów historycznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Podyplomowych Studiów Muzealniczych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowych Studiów Menadżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Uniwersytecie Warszawskim. Starszy kustosz i kierownik Muzeum Więzienia Pawiak. Współautorka scenariuszy wystaw stałych w Muzeum Więzienia Pawiak i Mauzoleum Walki i Męczeństwa w al.Szucha 25 oraz filmów dokumentalnych poruszających tematykę historii Pawiaka i Szucha. Pomysłodawczyni i realizatorka wielu przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych w Muzeum Więzienia Pawiak.
Pani Joanna niezwykłą pasją i znawstwem opowiadała uczestnikom kursu o historii Pawiaka sprzed wojny i w czasach wojennych. Przybliżyła nauczycielom nieznane historie, które odkryła dzięki swojej pracy naukowej i muzealnej, mając dostęp do wielu dokumentów, relacji świadków. Serdecznie dziękujemy Pani Joannie Garczyńskiej z poświęcony czas i pokazanie jak wiele można przekazać młodzieży o Pawiaku korzystając z zasobów edukacyjnych Pawiaka.
fot. Barbara Czepik |
Pani Anna Klimowicz, st. specjalista, edukator Sekcji Edukacji Historycznej Biura Edukacji Narodowej IPN, która patronuje naszym seminariom i jest aktywnym uczestnikiem każdego spotkania, zadbała o materiały edukacyjne i pięknie wydane kalendarze w 150. Rocznicę urodzin Marszałka Piłsudskiego dla wszystkich uczestników.
Na ręce Pań Joanny Gierczyńskiej i Anny Klimowicz składam serdeczne podziękowania.
Następne seminarium odbędzie się 13 kwietnia jak zwykle w czwartek o g.13:30 w Mauzoleum Walki i Męczeństwa. Temat seminarium: Najsłynniejsi więźniowie z Szucha - aresztu śledczego Gestapo w Warszawie
Serdecznie zapraszam chętnych nauczycieli.
25 stycznia, środa 15:30 - 18:30 WCIES
Pierwsze z dwóch spotkań nowego mini kursu TIK w pracy humanisty. Dobre praktyki.
Będziemy tworzyć blog i uczyć się jak go wykorzystywać w pracy z uczniami, będziemy przygotowywać testy (sprawdziany) on line przy wykorzystaniu dysku Google i wiele innych przydatnych w pracy nauczyciela narzędzi informatycznych. Zapisy od 4 stycznia pod linkiem: https://kursy.wcies.edu.pl/pl/a/TIK-w-pracy-humanisty-Dobre-praktyki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz